HJEM BLIV FRIVILLIG ARRANGEMENTER OM CREWET KONTAKT OS KALENDER FAQ NYHEDER LOGIN

NYHEDER

På fonden sidder vi og planlægger på fuld damp. Det er der ikke noget nyt i, på denne årstid (tro det eller la være). Det nye er dog, at vores måde at planlægge på, i den grad er forandret.

Hvor vi tidligere har justeret til og ændret 10-20 % fra år til år, så er det hele vendt på hovedet i 2021. Det betyder at mange opgaver tager længere tid! En sund øvelse der tester tålmodigheden, men samtidigt giver et bedre og skarpere indblik i kompleksiteten i projekterne.
Det er hårdt at sidde med komplekse beslutninger. Det var meget nemmere at træffe de intuitive beslutninger, der hverken kræver store tanker eller masser af kage! Men vi finder altid en løsning...
Ringedag vs Ringeuger
For præcis 2 uger siden lavede vi endnu en ny opgave. Vi begyndte at ringe ud til alle de frivillige der var tilmeldt i 2020. Ikke en kompleks opgave, men en opgave med masser af energi og kærlighed. Fra starten kaldte vi det ”RINGEDAG”. Nu kører vi på 14 dag og er næsten i mål. Tak for mange gode snakke. Det har været vildt at få og ikke mindst mærke den opbakning der er fra verdens bedste frivillige.
Der er altid forbundet en god spænding med at lave noget nyt, men samtidigt, så kunne det jo være vi ville få et input eller to. Og det fik vi – og vi fik mere. TAK
Vi fangede ikke alle på telefonen, men så skulle du gerne have modtaget en sms eller mail (måske begge dele). Og husk, at du er altid velkommen til at ringe eller skrive til os..
 
Politisk pres og ønsker om ”spilleregler” til sommer!
Udover at kigge på zoneopdelinger, billettyper, skoleplan mm., så har vi en opgave i at få klarhed over, hvad det er for en spilleplade, vi bevæger os ind på til sommer. Og lad os være 100 % ærlige, der er ingen på denne jordklode der kan sige hvad der kommer til at ske til sommer. Vi taler med de politiske ordfører, vi stiller spørgsmål til kulturministeren og vi klæder vores formand fra Dansk Live på med spørgsmål, så vi ved hvilke forudsætninger vi har at arbejde med til sommer.
Ingen vil give garantier for, at vi ”kommer på græs”, men vi I indsamlingsafdelingen laver tiltag for at muligheden er større end hvis vi bare kopierede 2019 sæsonen. Flere har sikkert også hørt om muligheden for, at der indføres et Corona-Pas. Et ” digitalt Pas” som skal oplyse os som arrangør om gæsten enten er vaccineret, har antistoffer i kroppen eller en negativ test. Tidshorisonten er 3-4 mdr. før det bliver iværksat. Vi følger med og glæder os til at se en plan for dette tiltag.
Vi er optimistiske og krydser fingre for, at vi kan lave en sommer med en tryg oplevelse både for Kræwet og for vores gæster. Der er flere store internationale festivaler der pt. aflyser. Husk kære venner, det er arrangementer med over 100.000 gæster om dagen. Vi har planen klar for zoner med maks 1000 mennesker på henv. Grøn og Cirkus. Det er helt andre tal og forudsætninger.
Vi skal derfor holde fast, vise samfundssind og samle kræfter til en sommer med masser af popcorn, kolde fadøl og ikke mindst – mærke de mange kram kræwerne imellem…
 
De bedste hilsner Indsamlingsafdelingen

Så er der nye data fra crewundersøgelsen i slutningen af 2020.

Vi har plukket nogle af spørgsmålene ud og samlet til jer der har lyst til at fordybe jer i det her. Vi har med vilje valgt ikke at medtage kommentarer, da kommentarer anses for værende personlige, også selvom spørgeskemaet er anonymt.

Skulle du være nysgerrig eller have input til noget omkring undersøgelsen, så tag endelig fat i os.

God ”læse”-lyst.

 

 

 

 

 

 

 

 

Så er vi endelig nået så langt i planlægning, at vi nu kan fortælle, at Grøn21 bliver udvidet til fire uger i juli, hvor vi samlet afholder 16 koncerter for op til 160.000 gæster i alt, dvs. max 10.000 gæster pr. koncert.
Det bliver fire uger med musik over det ganske land med koncerter fra torsdag-søndag i alle ugerne. Vi er ikke helt færdige i planlægningen, men lige nu arbejder vi ud fra, at vi besøger i alt ni forskellige byer – ergo nogle af byerne besøger vi både to og tre gange. Vi knokler stadig på, med at lukke aftale med diverse kommuner, så den specifikke plan for hvornår vi er hvor, må desværre vente lidt – men vi er stolte af at kunne sige, at #Grøn21 ligger i ugerne 27, 28, 29 og 30.
Vi forventer at åbne for tilmeldingen i starten af det nye år, men allerede nu har vi i samarbejde med en gruppe sektionschefer, defineret i hvilket omfang, det er muligt at deltage som frivillig:
Vi ser det lidt som to Grøn-ture, som vi kender det, bare i mindre skala, men opbygget på samme måde, Men hånden på hjertet, så er der stadig mange forhindringer på vejen og Brostrøm og Frederiksen kan nå at ændre tingene mange gange endnu. Det betyder at det stadigt er et kæmpestort ”HVIS SÅFREMT IFALD” om det overhovedet bliver muligt at afholde eks. overliggerdage. Men hvis det sker, så er det vores ydmyge håb & ønske, at du enten deltager i de første to uger eller de sidste to uger ????
 
De bedste julehilsner
Dit Crewkontor

I indsamlingsafdelingen har vi stillet os selv nogle spørgsmål om corona situationen. Det er både ift. hvordan vi takler situationen, hvordan vi forholder os til corona, hvordan 2020 har været for medlemmerne og økønomisk. 

Læs om det hele her.

De bedste hilsner

Dit Crewkontor

Kære frivillige. Til de af jer, som har lyst til at deltage online, så afholdes der på lørdag begravelse & digital gravøl for Evald Krog, Muskelsvindfondens stifter og tidligere formand gennem 40 år.
Tid og sted
Lørdag den 12. december 2020
Kl. 13.00 livestreames Evald Krogs begravelse på

Kl. 15.00 – 17.00 digital gravøl via Zoom. Du kan læse mere her og finde link til Zoom her: https://muskelsvindfonden.dk/begivenheder/gravoel-for-evald/

Til de af jer som har lyst til at læse mindeord, så findes der utroligt mange smukke ord, skrevet om Evald Krog her på Muskelsvindfondens hjemmeside: https://muskelsvindfonden.dk/evald-krog-1944-2020-2/

De bedste hilsner
Dit Crewkontor

MUSKELSVINDFONDEN // EVALD KROG BEGRAVES LØRDAG DEN 12. DECEMBER KL. 13.
På grund af Covid19 er begravelsen desværre kun forbeholdt særligt inviterede, men du kan følge begivenheden, når vi livestreamer fra Muskelsvindfondens officielle Facebookside 

. Under livestreaming har du mulighed for at sende Evald en sidste hilsen med på hans sidste rejse.

Flere af jer har efterspurgt, hvordan man som frivillig kan bidrage og vise sin opbakning. I stedet for at give blomster, ønsker familien bidrag til Muskelsvindfonden, og vi er meget taknemmelig for bidrag, store som små.

Bidraget kan ske via MobilePay eller bankoverførelse.

Læs mere & se MobilePay nr. & konto nr. her: https://muskelsvindfonden.dk/.../evald-krog-begraves.../

Flere af jer har foreslået at lave en mindeplade, en citatplakat eller andet. Der er allerede blevet lavet en form for mindeplade, da Evald stoppede som formand. Men vi tager jeres gode idéer med videre, og skal nok komme med en opdatering på, om der bliver lavet noget og evt. hvad der bliver lavet.

De bedste hilsner
Dit Crewkontor

MUSKELSVINDFONDEN // EVALD KROG 1944-2020.
Muskelsvindfondens grundlægger og en af hovedpersonerne bag Grøn, Evald Krog, er gået bort.
Evald skabte frivillighedens DNA og gik forrest og viste vejen for, at det umulige kan gøres muligt.
For det, er vi mange der er ham meget taknemmelig.
Vi mindes hans lidenskab for musik, fest, farver & Crewet.
Vores tanker går til familien.
 

RØDE KORS, COOP, ROSKILDE FESTIVAL OG KRÆFTENS BEKÆMPELSE HAR SIDEN 2015 VALGT AT HYLDE DANMARKS FANTASTISKE FRIVILLIGE. PRISEN TIL DANMARKS FANTASTISKE FRIVILLIGE SKAL VÆRE MED TIL AT SÆTTE FOKUS PÅ OG ØGE INTERESSEN FOR DET FRIVILLIGE ARBEJDE.
Muskelsvindfonden har nomineret & til prisen som Danmarks fantastiske frivillige i 2020. De for tjener en KÆMPE hyldest for deres indsats og engagement i Crewet ????Tunsind tak fordi I altid bakker op, tager initiativ og udfordrer os ??
I kan læse deres nomineringer her: https://www.fantastiskefrivillige.dk.
Juryen har allerede udvalgt 10 finalister og desværre kom der ingen crewere i finalen i denne omgang. Vi vil dog gerne hylde Louise & Mike alligevel og sender derfor jer begge en pærfekt gave. For selv om I ikke er Damarks fantastiske frivillige i juryens øjne, er I pærfekte crewere i vores øjne ???? I og resten af Crewet gør en kæmpe forskel for Muskelsvindfonden og vores medlemmer og vi er MEGA stolte af jer alle ????
#fordivielskerfrivillige
De bedste hilsner
Dit Crewkontor

VI LUKKER GAVEORDNINGEN NED I SIN NUVÆRENDE FORM OG TÆNKER NYT EFTER NÆSTE SÆSON.
Gaveordningen har eksisteret siden 2014 og har siden været måden, hvorpå MSF, i form af en fysisk gave, anerkendte frivillige som havde lagt en særlig indsats – eks. jubilarer, Sektionschefer, Sluk-opbygningsholdet, etc.
Ordningen fungerer i grove træk fint, men vi er også blevet udfordret på om man i virkeligheden kunne anerkende på en bedre og anderledes måde, end at man som modtager, selv skal vælge sin egen gave i et katalog.
Grundet en sommer uden CS, RF og Grøn, Sluk, osv. er antallet af modtagere naturligvis begrænset og vi har derfor besluttet at lukke ordningen ned, og vil i efteråret 2021 skabe en ny og bedre måde at anerkende jubilarer, Sektionschefer og andre som har lagt en særlig indsats.
OBS – har man haft jubilæum eller været Sektionschef på enten LEGO og/eller Grønnere Grøn i år, sender vi naturligvis en gave ?
 
DBH CREWKONTORET

Nu er billetsalget til Cirkus Jul startet. Mange af jer har allerede delt budskabet, 1000 tak for det.

Som i Cirkus Summarum er der også i Cirkus Jul en Cirkusplads, som åbner 1,5 time før forestillingen starter. På cirkuspladsen er der et udvalg af mad og drikke, og oplevelser for hele familien. Det er disse oplevelser, vi håber, at du som frivillig vil være med til at skabe. Oplevelserne på Cirkuspladsen er stadig under udvikling, men vi påtænker, at der skal bruges ca. 22 frivillige pr. dag.

Når du i morgen logger ind på Crewet.dk, beder vi dig give samtykke til, at vi må indhente din straffe- og børneattest. Når vi har indhentet denne, og den er godkendt giver vi dig atter adgang til Crewet.dk, hvor du kan tilmelde dig Cirkus Jul 2020, men også vores andre arrangementer.

Dvs. vi åbner altså allerede for arrangementerne fra på fredag (eller næste gang du logger ind). Det har vi besluttet, fordi vi særligt gerne vil give nye et "Call to action", hvor de kunne tilmelde sig med det samme, de melder sig ind. Derudover kunne vi ikke se, hvorfor I ikke bare skulle have mulighed for at kunne tilmelde jer med det samme.

Læs mere om Cirkus Jul på hjemmesiden her: https://cirkusjul.dk/
 
Følg og del (helt vildt) gerne Cirkus Jul på FB her: https://bit.ly/2sJPzsy

 

×

Oprettelse som frivillig

If you do not have a Danish CPR (a Danish social security number) please send an email to crewet@muskelsvindfonden.dk and we will help you register
Hemmelig adresse
Hemmeligt telefonnummer Jeg giver mit samtykke til indhentning af straffe- og børne-attest via e-Boks med Nem-Id
Jeg acceptere Muskelsvindfondens persondatapolitik, som kan læses HER

× Avatar
Husk mig
Glemt password?

× Avatar

× Avatar
TAK fordi du har valgt at blive frivillig i Muskelsvindfonden - vi glæder os til at se dig på et af vores arrangementer!
Dette er din bekræftelse på at vi har registreret dine oplysninger - nu mangler vi blot politiets godkendelse af din straffeattest og din børneattest, får du modtager en velkomstmail fra os.

Straffeattest & Børneattest godkendelse - hvordan?
Du vil i løbet af den næste uges tid, modtage to mails i din e-Boks, ang. elektronisk samtykke, fra Rigspolitiet.
Du skal blot åbne disse to mails fra Rigspolitiet i din e-Boks og følge anvisningerne - derved giver du Muskelsvindfonden tilladelse til at modtage de nødvendige oplysninger.
Vær opmærksom på at begge samtykkeerklæringer skal godkendes af dig, før din ansøgning kan færdigbehandles.

OBS - Når du har godkendt begge henvendelser fra Rigspolitiet, vil du inden for få dage modtage en velkomstmail (tjek evt. dit spamfilter hvis du ikke har modtaget den senest en uge efter du har givet samtykke.)

Velkomstmailen indeholder dit personlige login samt kode, så du kan logge ind på Crewet.dk og tilmelde dig som frivillig på vores arrangementer.

Mens du venter:
-kan du evt. læse vores Frivillighedshåndbog som fortælle hvad det vil sige at være frivillig hos Muskelsvindfonden. Download den her: https://muskelsvindfonden.dk/crewet/frivillighedshaandbogen/
Vil du gerne læse mere om et specifikt arrangement kan læse turbøgerne for vores større arrangementer. Du kan downloade turbøgerne under punkt 9 i vores FAQ: https://muskelsvindfonden.dk/crewet/faq/

Find os på Facebook MSF Frivillighedskontoret er vores officielle gruppe: https://www.facebook.com/Frivillighedskontoret
Det Grønne Crew er vores frivilliges egen gruppe. Her kan du stille spørgsmål om alt omking vores arrangementer og få et lynhurtigt svar: https://www.facebook.com/groups/4955203005/?fref=ts
Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på crewet@muskelsvindfonden.dk eller på telefon 8948 2222.

Endnu en gang en kæmpe tak til dig, fordi du har lyst til at være frivillig for Muskelsvindfonden.
×