HJEM BLIV FRIVILLIG ARRANGEMENTER OM CREWET KONTAKT OS KALENDER FAQ NYHEDER LOGIN

NYHEDER

Nu er billetsalget til Cirkus Jul startet. Mange af jer har allerede delt budskabet, 1000 tak for det.

Som i Cirkus Summarum er der også i Cirkus Jul en Cirkusplads, som åbner 1,5 time før forestillingen starter. På cirkuspladsen er der et udvalg af mad og drikke, og oplevelser for hele familien. Det er disse oplevelser, vi håber, at du som frivillig vil være med til at skabe. Oplevelserne på Cirkuspladsen er stadig under udvikling, men vi påtænker, at der skal bruges ca. 22 frivillige pr. dag.

Når du i morgen logger ind på Crewet.dk, beder vi dig give samtykke til, at vi må indhente din straffe- og børneattest. Når vi har indhentet denne, og den er godkendt giver vi dig atter adgang til Crewet.dk, hvor du kan tilmelde dig Cirkus Jul 2020, men også vores andre arrangementer.

Dvs. vi åbner altså allerede for arrangementerne fra på fredag (eller næste gang du logger ind). Det har vi besluttet, fordi vi særligt gerne vil give nye et "Call to action", hvor de kunne tilmelde sig med det samme, de melder sig ind. Derudover kunne vi ikke se, hvorfor I ikke bare skulle have mulighed for at kunne tilmelde jer med det samme.

Læs mere om Cirkus Jul på hjemmesiden her: https://cirkusjul.dk/
 
Følg og del (helt vildt) gerne Cirkus Jul på FB her: https://bit.ly/2sJPzsy

 

Væbn dig med tålmodighed – det bliver langt :-)

Kære Crewere. Årets afslutning nærmer sig og vi vil forsøge at give jer et overblik på hvad vi arbejder med og hen i mod i det nye år.

Hvert år bruger vi efteråret og vinteren på at evaluere på det gamle år og udvikle på det nye år – valgene bliver taget på baggrund af crewevalueringer, publikumsevalueringer, erfaring fra sommeren, indblik fra partnerskaber og hvad vi ellers kan samle sammen af viden.

De overordnede indsatsområder for frivillighed 2020 er:

Derudover er der nogle indsatsområder for arrangementerne der er relevante for crewet på de forskellige arrangementer (Vi har en printet bog på 60 sider med disse områder beskrevet, så vi har forsøgt at sortere lidt i det for jer ????)

 

OG…. Sidst men ikke mindst har vi afholdt sektionschefweekend hvor alle chefer havde mulighed for at komme med emner der kunne/skulle udvikles på, og lave workshops på baggrund af det. Det gav os 15 super spændende temaer, inklusiv en masse løsningsforslag som vi glæder os helt vildt til at arbejde med og forhåbentligt indfri en masse af:

  1. Bemanding hele året

  2. Samarbejdspartenere Grøn

  3. Rekruttering af nye crewere

  4. Hvordan møder vi de frivillige bedre?

  5. Intern Catering Grøn

  6. Hvordan bliver det federe at være i konsum (Grøn)

  7. Hvor er det nemt at være bæredygtig

  8. Cirkus jul – hvad er vigtigst for crewsucces

  9. Bedre modtagelse og dermed fastholdelse af nye frivillige

  10. Plads til Forskelle fremadrettet

  11. Lokalcrewere: hvordan sikrer vi de får en god oplevelse

  12. Hvordan hjælper man bedst nye chefer

  13. Forventningsafstemning med crewere, så alle får en god tur

  14. Samspil imellem chefer

  15. Hvordan gør vi det nemt at være den gode gæst

Og BUM – så tænker vi faktisk er der er nok at rive i, udover alt det basale, til vi rammer sommeren engang ???? Vi er allerede godt i gang og glæder os rigtig meget til at arbejde med det hele.

Hvis du er nået hertil ER DU SEJ – tak for det. Dette opslag var et forsøg på ”kort” at opsummere hvad vi arbejder på. I er naturligvis velkomne til at tage fat I os hvis I ønsker noget uddybet eller har spørgsmål.

Og sidst men ikke mindst vil vi sige TAK for alle jeres evalueringer der gør dette arbejde muligt. De langt over 1.000 siders statistik og kommentarer elsker vi at nørde og får rigtig meget ud af. Og på den note trækker vi jo hvert år nogle vindere blandt besvarelserne.

 

I år er vinderne:

Grøn: Amanda Bonnevie

Grøn: Martin Jensen

Roskilde: Kim Lyngby Jørgensen

Cirkus: Julie Telander

LEGO: Katya Steiner Olesen

 

Tillykke til jer, vi sender i juletidens ånd en stor julekurv i jeres retning.

En kæmpe tak til alle jer der nåede helt til vejs ende – godt gået.

/Dit Crewkontor

 

Kæmpe stort tillykke til Vaskeriet - en øvebane for udviklingshæmmede, som i går modtog Muskelsvindfondens Plads til forskelle-pris og 150.000 kr. Puljen finansieres af overskuddet fra salg af T-shirts i forbindelse med Grøn, billetdonationer i forbindelse med billetsalg samt gæsternes pantdonationer under Grøn Koncert.
Det var i år Carpark North, som var ambassadør for prisen i samarbejde med VRS og NOVA ????
Du kan læse mere om Vaskeriet og Plads til forskelle-prisen lige her: https://bit.ly/2r6zGvk
 

At julen bliver endnu mere magisk næste år, for her kommer Cirkus Jul – et magisk cirkus i vinteren 2020.

Vi vækker velkendte karakterer fra den danske børnelitteraturs til live, og har fået lokket ikke mindre end Orla Frø-snapper,
næsehornet Otto, Cirkeline, Mustafa fra Mustafas kiosk og ikke mindst VITELLO til at optræde i manegen. Sammen med cirkusartister, skuespillere, nissebørn folder de sig ud i sang og dans, til musikalske juleklassikere, som kapelmester Jeanett Albeck og hendes juleorkester spreder i manegen.


I fællesskab skal vi synge, få gåsehud og opleve de børnebogsuniverser, som vi præsenterer vores børn og børnebørn for, i levende live i en magisk juleudgave af en cirkusforestilling.

Cirkus Jul er en nostalgisk julekugle fyldt med julens største sange og traditioner, som familier på tværs af generationer kan samles om.
Familier kan mærke magien fra den 17.-30. november 2020 på Bellahøj i KBH, og den 10.-22. december 2020 på Tangkrogen i Aarhus.


Udover selve forestillingen, skaber vi et oplevelsesrum, inden man går ind i det store telt med fokus på julehygge, mad og drikke. Dette
er stadig under udvikling, men som det ser ud lige nu påtænker vi, at der skal bruges 22 frivillige pr. dag for at få det til at løbe rundt.


Service, seating og gående salg vil være en større opgave end på Cirkus Summarum, da vi tænker at folk hurtigere vil søge indenfor i varmen.

Vi drømmer om at få jeres indikation på, hvilke dage I ville have været frivillig på Cirkus Jul – hvis arrangementet havde været i 2019.
Derfor har vi lavet et fiktivt arrangement på Crewet.dk, hvor vi håber I vil gå ind og melde jer til – og hjælpe os med at få et billede af, om og hvornår I
vil have mulighed for at deltage, hvis det var i 2019. Du skal derfor gå ind og tilmelde dig de dage, hvor du ville have mulighed for at deltage, hvis
arrangementet var i år. Hvis du vil gøre os rigtig glade, må du meget gerne skrive en kommentar på, hvorfor du lige netop har tilmeldt dig nogle dage og
ikke andre.

Der opstår helt sikkert en masse spørgsmål hos jer, og dem vil vi forsøge at besvare så godt vi kan - men der er meget som stadig er usikkert, og som vi simpelthen ikke ved endnu. Du finder arrangementerne (som er oprettet pr. uge) under "Arrangementer" og "Andet". OBS - Denne information må ikke deles andre steder, da det ikke er blevet offentliggjort nogen steder. Det bliver det den 4. december.

Dit Crewkontor

Vi drømmer om at få jeres indikation på, hvilke dage I ville have været frivillig på Cirkus Jul – hvis arrangementet havde været i 2019. Derfor har vi lavet et fiktivt arrangement på Crewet.dk, hvor vi håber I vil gå ind og melde jer til – og hjælpe os med at få et billede af, om og hvornår I vil have mulighed for at deltage, hvis det var i 2019. Du skal derfor gå ind og tilmelde dig de dage, hvor du ville have mulighed for at deltage, hvis arrangementet var i år. Hvis du vil gøre os rigtig glade, må du meget gerne skrive en kommentar på, hvorfor du lige netop har tilmeldt dig nogle dage og ikke andre.

Vi sletter det fiktive arrangement igen den 1. december og bruger data herfra i vores fremtidige arbejde med Cirkus jul, som bliver afholdt i 2020. Og altså IKKE i 2019 - det er bare for at gøre os klogere.

Der opstår helt sikkert en masse spørgsmål hos jer, og dem vil vi forsøge at besvare så godt vi kan - men der er meget som stadig er usikkert, og som vi simpelthen ikke ved endnu.

Du finder arrangementerne (som er oprettet pr. uge) under "Arrangementer" og "Andet".

OBS - Dette opslag må ikke deles, da vi ikke har fortalt om Cirkus jul nogle steder offentligt endnu.


Dit Crewkontor
At julen bliver endnu mere magisk næste år, for her kommer Cirkus Jul – et magisk cirkus i vinteren 2020.

Vi vækker velkendte karakterer fra den danske børnelitteraturs til live, og har fået lokket ikke mindre end Orla Frø-snapper, næsehornet Otto, Cirkeline, Mustafa fra Mustafas kiosk og ikke mindst VITELLO til at optræde i manegen. Sammen med cirkusartister, skuespillere, nissebørn folder de sig ud i sang og dans, til musikalske juleklassikere, som kapelmester Jeanett Albeck og hendes juleorkester spreder i manegen.

I fællesskab skal vi synge, få gåsehud og opleve de børnebogsuniverser, som vi præsenterer vores børn og børnebørn for, i levende live i en magisk juleudgave af en cirkusforestilling.

Cirkus Jul er en nostalgisk julekugle fyldt med julens største sange og traditioner, som familier på tværs af generationer kan samles om. Familier kan mærke magien fra den 17.-30. november 2020 på Bellahøj i KBH, og den 10.-22. december 2020 på Tangkrogen i Aarhus.

Udover selve forestillingen, skaber vi et oplevelsesrum, inden man går ind i det store telt med fokus på julehygge, mad og drikke. Dette er stadig under udvikling, men som det ser ud lige nu påtænker vi, at der skal bruges 22 frivillige pr. dag for at få det til at løbe rundtService, seating og gående salg vil være en større opgave end på Cirkus Summarum, da vi tænker at folk hurtigere vil søge indenfor i varme

Vi drømmer om at få jeres indikation på, hvilke dage I ville have været frivillig på Cirkus Jul – hvis arrangementet havde været i 2019. Derfor har vi lavet et fiktivt arrangement på Crewet.dk, hvor vi håber I vil gå ind og melde jer til – og hjælpe os med at få et billede af, om og hvornår I vil have mulighed for at deltage, hvis det var i 2019. Du skal derfor gå ind og tilmelde dig de dage, hvor du ville have mulighed for at deltage, hvis arrangementet var i år. Hvis du vil gøre os rigtig glade, må du meget gerne skrive en kommentar på, hvorfor du lige netop har tilmeldt dig nogle dage og ikke andre.

Vi sletter det fiktive arrangement igen den 1. december og bruger data herfra i vores fremtidige arbejde med Cirkus jul, som bliver afholdt i 2020. Og altså IKKE i 2019 - det er bare for at gøre os klogere.

Der opstår helt sikkert en masse spørgsmål hos jer, og dem vil vi forsøge at b

På torsdag d. 21 februar åbner vi for tilmelding til sommerens arrangementer kl. 24:00
Vi sidder klar ved midnat, hvis der skulle opstå problemer.

Har du spørgsmål til arrangementerne er du velkommen til at skrive til os!

Vi glæder os!
DBH Crewkontoret
 

Hermed arrangementskalenderen for 2019. Vi har forsøgt at plotte alle arrangementer, lagerweekender, sektionschefweekender mv. ind. Derudover har vi sat de foreløbige afviklingsdage for Cirkus jul ind - vi vil rigtig gerne være gode til at informere jer løbende om projektet, og derfor melder vi dagene ud nu, men det er selvfølgelig med forbehold for ændringer. De præcise dage for opbyg, flyt og nedpak er endnu ikke på plads, men vi skal nok melde ud, så snart vi ved mere. 

Udviklingen af Cirkus Jul er i fuld gang, men der er endnu mange ubekendte. Omkring den 1. april kommer vi med en status på vores tanker, hvor langt vi er, tilmelding og mere om hele konceptet. 

Til sommerarrangementerne kan du tilmelde dig fra den 21. februar 2019.

Det gør du ved at gå ind under fanen "Tilmelding", og finde det/de arrangementer du ønsker - vi glæder os til at se dig.

 

Cirkus Summarum er Muskelsvindfondens børnearrangement, hvor der hver dag er tilknyttet ca. 40 frivillige til at få hjulene til at køre rundt på den store legeplads foran cirkusteltet.

Men vidste du, at Cirkus Summarum har en børneklub? Det vil sige. at, hvis du godt kunne tænke dig at være frivillig, men gerne skal have det til at gå op med familielivet, så kan du tage dine børn med som frivillig på Cirkus Summarum. Det fungerer på den måde, at dine børn bliver passet af andre frivillige i bagområdet (hvor vi har indrettet en børneklub), mens du er frivillig. Når arbejdsdagen er ovre eller inden den begynder, kan man bruge tiden sammen som familie på cirkuspladsen eller i den by, man nu er i.  

Lyder det interessant for dig, så læs hvordan du ansøger her (obs. ansøgningsfrist er den 11. februar, så du kan nå at få besked om I har fået et plads i børneklubben og hvilken uge):

Børneklub er i ugerne; 27, 28 (kun onsdag-fredag), 30 og 31 (kun onsdag-fredag). Det vil sige, at man kan søge om en plads i følgende perioder:

- Uge 27, den 3. til 7. juli: Enten onsdag-fredag, lørdag til søndag eller hele ugen.

- Uge 28, den 10. til 12. juli: Kun onsdag-fredag.

- Uge 30, den 24. til 28. juli: Enten onsdag-fredag, lørdag til søndag eller hele ugen.

- Uge 31, den 31. til 2. august: Kun onsdag-fredag.

 

Til jer, som ansøger om en hel uge, vil vores udgangspunkt være, at I får plads en uge – i stedet for 2-3 dage. Vi håber, men kan ikke garantere, at dette giver plads til alle.

 

Ansøgningsprocedure:
Igen i år bliver det en ansøgningsprocedure. På den måde håber vi at kunne optimere oplevelsen for jer som familier, da vi bedre kan tage højde for børnenes gruppesammensætning. Derudover vil vi prioritere, at der er plads til nye familier hvert år. Vi åbner for ansøgninger mandag den 28. januar, og deadline er mandag den 11. februar. Ansøgningen skal sendes pr. mail til Julia på juna@muskelsvindfonden.dk.

 

Ansøgningen skal indeholde:
- Barnets/børnenes fulde navn og alder (NB: Hvis I har flere børn, skal I bare lave én ansøgning).
- Forældrenes fulde navn og evt. crewnummer.
- Information om børnene: Hvad I synes vi skal vide, om hvad de synes er sjovt, hvad der gør dem glade, etc.
- Trivselsinformation/særlige hensyn: Tager barnet medicin, har allergier, en diagnose, er sengevæder eller bøvler med et eller andet? (NB. Disse informationer vil ALDRIG blive brugt til at sortere børn fra. Tværtimod vil vi gerne prøve at danne gruppesammensætningen, så de børn der kæmper med nogle ting får en god oplevelse).
- Hvilken periode søger I om en/flere pladser? (Her må I gerne skrive både en første og en anden prioritet på, hvis I har det).

Reglerne for hvem der må være i børneklubben er følgende:
- Som udgangspunkt skal barnet være fyldt fem år og være blefri/renlig (er dit barn knap fem år, så send mig en mail, så taler vi om det).
- Man må kun have sine egne børn med i børneklubben.
- Max to børn pr. voksen frivillig.
- Man må max have fem dage i børneklubben (en cirkusuge).

I kan forvente svar på jeres ansøgning senest tirsdag d. 19. februar, så I er klar til at tilmelde jer selv d. 21. februar, når vi åbner for tilmelding til arrangementerne.

Vi opretter desværre ingen venteliste til børneklubben, da det tidligere har skabt forvirring, så vi håber, at man kun tilmelder sig, hvis man er 100% sikker på, om man kommer.

Vores nye seje praktikant Anja kommer til at have ansvaret for børneklubben, men hvis I har spørgsmål til ansøgningen eller andet indtil hun er startet, så skriv endelig til Julia på juna@muskelsvindfonden.dk - Vi skal nok give besked, så snart Anja overtager.

Så er crewkontoret og hele indsamlingsafdelingen tilbage efter juleferien. Vi er i fuld gang med planlægningen af arrangementerne 2019, og vi glæder os til løbende at holde jer opdateret og fortælle, om alle de tiltag der kommer til at ske. 

To hurtige remindere: 

1. Omkring 1. februar lukker vi ned for profiler her på crewet.dk - så næste gang I logger ind skal I godkende vores nye persondataforordning samt give samtykke til, at vi må indhente opdaterede straffe- og børneattester. Det kommer der en udførlig plan for - omhandlende hvornår og hvordan I gør. Den er lige på trapperne :-) Men nu ved I, at det er lige om lidt.

2. Torsdag den 21. februar kl. 00.01 (så det er egentlig natten til fredag) åbner vi for tilmelding til årets arrangementer. Det er en rigtig god idé, at få godkendt attester og persondataforordningen inden den dag, da der fra godkendelsesdagen går 48 timer inden I kan logge ind igen. 

I hører meget mere om begge dele snart. 

RIGTIG godt nytår - vi glæder os til at se jer alle på det ene eller andet tidspunkt!

Dit Crewkontor
Gitte, Bosse og Julia

Juleferien kalder crewkontoret! Men vi vender stærkt tilbage torsdag den 10. januar, hvor vi vil besvare mails, Facebook-kommentarer og sidde klar ved telefonen.

TAK for et legendarisk 2018, og tak for jeres uvurderlige indsats - vi glæder os til 2019.

Rigtig glædelig jul og godt nytår til jer alle.

KH
Dit Crewkontor
Gitte, Jacob og Julia

En enkelt justering i persondatapolitikken for frivillige i Muskelsvindfonden, omkring at vi opbevarer data i op til tre år i stedet for to. Du kan læse hele politikken her: https://www.crewet.dk/persondatapolitik.pdf.

Skulle du have spørgsmål eller ønsker du ikke at være registreret hos os, er du altid velkommen til at kontakte os.

×

Oprettelse som frivillig

If you do not have a Danish CPR (a Danish social security number) please send an email to crewet@muskelsvindfonden.dk and we will help you register
Hemmelig adresse
Hemmeligt telefonnummer Jeg giver mit samtykke til indhentning af straffe- og børne-attest via e-Boks med Nem-Id
Jeg acceptere Muskelsvindfondens persondatapolitik, som kan læses HER

× Avatar
Husk mig
Glemt password?

× Avatar

× Avatar
TAK fordi du har valgt at blive frivillig i Muskelsvindfonden - vi glæder os til at se dig på et af vores arrangementer!
Dette er din bekræftelse på at vi har registreret dine oplysninger - nu mangler vi blot politiets godkendelse af din straffeattest og din børneattest, får du modtager en velkomstmail fra os.

Straffeattest & Børneattest godkendelse - hvordan?
Du vil i løbet af den næste uges tid, modtage to mails i din e-Boks, ang. elektronisk samtykke, fra Rigspolitiet.
Du skal blot åbne disse to mails fra Rigspolitiet i din e-Boks og følge anvisningerne - derved giver du Muskelsvindfonden tilladelse til at modtage de nødvendige oplysninger.
Vær opmærksom på at begge samtykkeerklæringer skal godkendes af dig, før din ansøgning kan færdigbehandles.

OBS - Når du har godkendt begge henvendelser fra Rigspolitiet, vil du inden for få dage modtage en velkomstmail (tjek evt. dit spamfilter hvis du ikke har modtaget den senest en uge efter du har givet samtykke.)

Velkomstmailen indeholder dit personlige login samt kode, så du kan logge ind på Crewet.dk og tilmelde dig som frivillig på vores arrangementer.

Mens du venter:
-kan du evt. læse vores Frivillighedshåndbog som fortælle hvad det vil sige at være frivillig hos Muskelsvindfonden. Download den her: https://muskelsvindfonden.dk/crewet/frivillighedshaandbogen/
Vil du gerne læse mere om et specifikt arrangement kan læse turbøgerne for vores større arrangementer. Du kan downloade turbøgerne under punkt 9 i vores FAQ: https://muskelsvindfonden.dk/crewet/faq/

Find os på Facebook MSF Frivillighedskontoret er vores officielle gruppe: https://www.facebook.com/Frivillighedskontoret
Det Grønne Crew er vores frivilliges egen gruppe. Her kan du stille spørgsmål om alt omking vores arrangementer og få et lynhurtigt svar: https://www.facebook.com/groups/4955203005/?fref=ts
Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på crewet@muskelsvindfonden.dk eller på telefon 8948 2222.

Endnu en gang en kæmpe tak til dig, fordi du har lyst til at være frivillig for Muskelsvindfonden.
×