HJEM BLIV FRIVILLIG OM CREWET ARRANGEMENTER KONTAKT OS LOGIN

CIRKUS SUMMARUM

Som frivillige på Cirkus Summarum, er der oftest en masse spørgsmål, som man gerne vil have svar på. Her har vi forsøgt at give svarene på nogle af de spørgsmål. 

Hvornår foregår Cirkus Summarum?

I 2019 har vi brug for hjælp i uge 25-32. I uge 25 er det opbygning af pladsen, uge 26-28 er forestillingsuger i København, uge 29-31 er forestillingsuge i Aarhus, hvorefter vi pakker cirkus sammen.

Arbejdsopagver:

På Cirkus Summarum kan du arbejde inden for nogle forskellige arbejdsområder: service, popcorn, merchandise, børneklub, indgang, mixholdet og aktiviteter (se uddybende beskrivelser under "om arrangement" -> "sektioner"). Du kan prioritere dine ønsker når du tilmelder dig, men vi kan ikke garantere, at alle får deres ønsker opfyldt. Det plejer dog at være sjovt lige meget hvor man er.

Arbejdstider:

Vi har som udgangspunkt brug for frivillige:

-      Onsdage, torsdage og fredage kl. 09.00/12.00 – 20.30

-      Lørdage og søndage kl. 7.30 – 18.30

Der kan forekomme ekstra lange dage ved f.eks. nedtagning, forpremierer, premierer etc., men det vil stå udspecificeret ved tilmelding.

Vagtplansoversigt med de præcise tidspunkter for 2019 kommer op her på siden snarest muligt.

Tilmelding og afmelding:

Man kan tilmelde sig arrangement helt indtil arrangementsstart med mindre, der er venteliste til ugen. Man kan framelde sig indtil 14 dage før den første dag, man skal arbejde som frivillig. Bliver man syg eller er der andre årsager til, at man føler sig nødsaget til at framelde sig inden for de 14 dage, skal man ringe til Julia Naldal (frivillighedskoordinator) på tlf. 22652402.

Det er som udgangspunkt ikke muligt at framelde sig indenfor 24 timer, inden man skal arbejde som frivillig med mindre man bliver syg, og i så fald skal I ligeledes ringe til Julia Naldal på tlf. 22652402. Udebliver du for arrangement uden at melde afbud, er vi nødsaget til at "takke nej" til din hjælp fremover.

Transport og rejseomkostninger

Når du skal være med på Cirkus Summarum, skal du selv sørge for selve transporten til cirkuspladsen i den by, hvor du ønsker at hjælpe til.

Muskelsvindfonden dækker naturligvis de billigste rejseomkostninger, du måtte have for at komme til cirkuspladsen enten i København eller Aarhus.

Hvis du ikke selv vil lægge pengene ud, kan du også sende en mail til crewet@muskelsvindfonden.dk og bede om at få tilsendt en togbillet.

Overnatningsmuligheder

En stor del af det at være frivillig på Cirkus Summarum er også det sociale samvær med de andre frivillige. Derfor har Muskelsvindfonden sovepladser til rådighed både i Aarhus og København.

Så hvis du har lyst til at overnatte på pladsen sammen med de andre frivillige, er der selvfølgelig mulighed for det. Sovevognene består af rum med køjesenge, så man bor tæt og uden særlig luksus – men hyggeligt! Hvis du bor tæt på cirkuspladsen i enten Aarhus eller København, er du også velkommen til at tage hjem og sove om natten, hvis du har brug for det. Du må gøre lige præcis det, der er bedst for dig!

Toilet- og badeforhold

Muskelsvindfonden opstiller toilet- og badevogne på selve pladsen i Aarhus og i København.

Forplejning i løbet af dagen

Muskelsvindfonden sørger for, at der er fuld forplejning til alle frivillige på pladsen. Du kommer med andre ord ikke til at arbejde på tom mave, og du kan selvfølgelig altid tage dig en flaske vand, kop kaffe osv. når du har brug for det!

Arbejdstøj

Som frivillig på Cirkus Summarum får du udleveret en Cirkus Summarum T-shirt for hver dag du deltager (dog max. tre stk.). Du må selvfølgelig beholde T-shirten, når Cirkus Summarum er slut. Er du frivillig en uge får du også udleveret en Cirkus Summarum sweatshirt.

Alkoholpolitik

Lige som på alle Muskelsvindfondens andre arrangementer, er det ikke tilladt at være beruset, mens man er på arbejde.

Når forestillingerne er forbi om aftenen, er det selvfølgelig tilladt at blive og hygge sig med de andre frivillige på cirkuspladsen - dog må unge under 18 år ikke indtage alkohol. Og det er vigtigt at huske, at man skal være frisk til at arbejde igen dagen efter. 

Adresser:

København: Tiøren, Amager Strandpark, Amager Strandvej 246, 2300 København S

Aarhus: Tangkrogen, Marselisborg Havnevej 1, 8000 Århus C

Hvad skal jeg medbringe:

Når man er tilmeldt Cirkus Summarum modtager man en turbog, hvori der er en pakkeliste med ting der er "need to have" og "nice to have". Men som udgangspunkt er der ingen særlige genstande, der skal medbringes udover de ting, man har behov for af tøj, toiletsager, sko osv. 

Billetter & rabatter:

Alle aktive frivillige på Cirkus Summarum får tilsendt et link, hvor der er muglighed for at købe 4 billetter til Cirkus Summarum med -50kr i rabat pr. billet.

Derudover får man i år, som aktiv frivillig, fire billetter til forpladsen, hvor man kan invitere sin familie eller venner med ind og se, hvor man arbejder. Hvis man ønsker, at være sammen med sin familie eller venner og vise dem rundt på cirkuspladsen, er det dog vigtigt, at det er en dag, hvor man ikke arbejder som frivillige.

"Aktive frivillige" defineres ved, at man er der en hel cirkusuge.

Forsikring: 

Vores forsikring dækker, hvis du får en skade når du er på vagt. Alt udover skal din egen ulykkesforsikring eller tyveriforsikring dække. 

Cirkus Summarum Børneklub:

Vidste du, at Cirkus Summarum har en børneklub? Det vil sige. at, hvis du godt kunne tænke dig at være frivillig, men gerne skal have det til at gå op med familielivet, så kan du tage dine børn med som frivillig på Cirkus Summarum. Det fungerer på den måde, at dine børn bliver passet af andre frivillige i bagområdet (hvor vi har indrettet en børneklub), mens du er frivillig. Når arbejdsdagen er ovre eller inden den begynder, kan man bruge tiden sammen som familie på cirkuspladsen eller i den by, man nu er i.  

Lyder det interessant for dig, så læs hvordan du ansøger her (obs. ansøgningsfrist er den 28. januar, så du kan nå at få besked om I har fået et plads i børneklubben og hvilken uge):

Børneklub er i ugerne; 27, 28 (kun onsdag-fredag), 30 og 31 (kun onsdag-fredag). Det vil sige, at man kan søge om en plads i følgende perioder:

- Uge 27, den 3. til 7. juli: Enten onsdag-fredag, lørdag til søndag eller hele ugen.

- Uge 28, den 10. til 12. juli: Kun onsdag-fredag.

- Uge 30, den 24. til 28. juli: Enten onsdag-fredag, lørdag til søndag eller hele ugen.

- Uge 31, den 31. til 2. august: Kun onsdag-fredag.

Til jer, som ansøger om en hel uge, vil vores udgangspunkt være, at I får plads en uge – i stedet for 2-3 dage. Vi håber, men kan ikke garantere, at dette giver plads til alle.

Ansøgningsprocedure:
Igen i år bliver det en ansøgningsprocedure. På den måde håber vi at kunne optimere oplevelsen for jer som familier, da vi bedre kan tage højde for børnenes gruppesammensætning. Derudover vil vi prioritere, at der er plads til nye familier hvert år. Vi åbner for ansøgninger mandag den 28. januar, og deadline er mandag den 11. februar. Ansøgningen skal sendes pr. mail til Julia på juna@muskelsvindfonden.dk.

Ansøgningen skal indeholde:
- Barnets/børnenes fulde navn og alder (NB: Hvis I har flere børn, skal I bare lave én ansøgning).
- Forældrenes fulde navn og evt. crewnummer.
- Information om børnene: Hvad I synes vi skal vide, om hvad de synes er sjovt, hvad der gør dem glade, etc.
- Trivselsinformation/særlige hensyn: Tager barnet medicin, har allergier, en diagnose, er sengevæder eller bøvler med et eller andet? (NB. Disse informationer vil ALDRIG blive brugt til at sortere børn fra. Tværtimod vil vi gerne prøve at danne gruppesammensætningen, så de børn der kæmper med nogle ting får en god oplevelse).
- Hvilken periode søger I om en/flere pladser? (Her må I gerne skrive både en første og en anden prioritet på, hvis I har det).

Reglerne for hvem der må være i børneklubben er følgende:
- Som udgangspunkt skal barnet være fyldt fem år og være blefri/renlig (er dit barn knap fem år, så send mig en mail, så taler vi om det).
- Man må kun have sine egne børn med i børneklubben.
- Max to børn pr. voksen frivillig.
- Man må max have fem dage i børneklubben (en cirkusuge).

I kan forvente svar på jeres ansøgning senest tirsdag d. 19. februar, så I er klar til at tilmelde jer selv d. 21. februar, når vi åbner for tilmelding til arrangementerne.

Vi opretter desværre ingen venteliste til børneklubben, da det tidligere har skabt forvirring, så vi håber, at man kun tilmelder sig, hvis man er 100% sikker på, om man kommer.

Vores nye seje praktikant Anja kommer til at have ansvaret for børneklubben, men hvis I har spørgsmål til ansøgningen eller andet indtil hun er startet, så skriv endelig til Julia på juna@muskelsvindfonden.dk - Vi skal nok give besked, så snart Anja overtager.

Vagtplan 2019

Vagtplanen for 2019 er lige på trapperne...

×

Oprettelse som frivillig

Hemmelig adresse
Hemmeligt telefonnummer Jeg giver mit samtykke til indhentning af straffe- og børne-attest via e-Boks med Nem-Id

× Avatar
Husk mig
Glemt password?

× Avatar

× Avatar
TAK fordi du har valgt at blive frivillig i Muskelsvindfonden - vi glæder os til at se dig på et af vores arrangementer!
Dette er din bekræftelse på at vi har registreret dine oplysninger - nu mangler vi blot politiets godkendelse af din straffeattest og din børneattest, får du modtager en velkomstmail fra os.

Straffeattest & Børneattest godkendelse - hvordan?
Du vil i løbet af den næste uges tid, modtage to mails i din e-Boks, ang. elektronisk samtykke, fra Rigspolitiet.
Du skal blot åbne disse to mails fra Rigspolitiet i din e-Boks og følge anvisningerne - derved giver du Muskelsvindfonden tilladelse til at modtage de nødvendige oplysninger.
Vær opmærksom på at begge samtykkeerklæringer skal godkendes af dig, før din ansøgning kan færdigbehandles.

OBS - Når du har godkendt begge henvendelser fra Rigspolitiet, vil du inden for få dage modtage en velkomstmail (tjek evt. dit spamfilter hvis du ikke har modtaget den senest en uge efter du har givet samtykke.)

Velkomstmailen indeholder dit personlige login samt kode, så du kan logge ind på Crewet.dk og tilmelde dig som frivillig på vores arrangementer.

Mens du venter:
-kan du evt. læse vores Frivillighedshåndbog som fortælle hvad det vil sige at være frivillig hos Muskelsvindfonden. Download den her: https://muskelsvindfonden.dk/crewet/frivillighedshaandbogen/
Vil du gerne læse mere om et specifikt arrangement kan læse turbøgerne for vores større arrangementer. Du kan downloade turbøgerne under punkt 9 i vores FAQ: https://muskelsvindfonden.dk/crewet/faq/

Find os på Facebook MSF Frivillighedskontoret er vores officielle gruppe: https://www.facebook.com/Frivillighedskontoret
Det Grønne Crew er vores frivilliges egen gruppe. Her kan du stille spørgsmål om alt omking vores arrangementer og få et lynhurtigt svar: https://www.facebook.com/groups/4955203005/?fref=ts
Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på crewet@muskelsvindfonden.dk eller på telefon 8948 2222.

Endnu en gang en kæmpe tak til dig, fordi du har lyst til at være frivillig for Muskelsvindfonden.